Grup Eğitimi
Grup eğitimi çocuğun yaşıtları ile beraber etkileşim kurmasını, bireysel eğitimde kazandığı davranışları genellemesini, takım oyunlarına katılmasını, sosyal becerilerin gelişmesini sağlamak hedefiyle yapılır. Grup dersi ortak destek eğitim programı, ortak modül ve yaş aralığı ideal olan en az 2 en çok 8 çocuğun katılması ile oluşturulan eğitimdir. Eğitim Rehabilitasyon uygulamaları Program Koordinatörlüğü doğrulusunda onaylanmış olan takım eğitim programı, eksper meslek elemanı doğrulusunda uygulanır. Grup uygulamaları ve programlara öğrenci dağılımı, çocukların gelişim ihtiyaçları, eğitimsel performans ve düzeyleri ile her bir öğrencinin takım dinamiğinden yararlanabilmesi öneme alınarak (BEP) bireysel eğitim planlamasında tespit edilen ortak modüllere göre hazırlanır.
Grup Eğitimi Nedir?
Grup eğitimi çocuğun yaşıtları ile beraber etkileşim kurmasını, kişisel eğitimde kazandığı davranışları genellemesini , takım oyunlarına katılmasını, sosyal yeteneklerin gelişmesini sağlamak hedefiyle yapılır.
Grup eğitimi 4 ile 10 çocuğun katılması ile oluşturulan eğitimdir. Özel Eğitim Rehabilitasyon uygulamaları Program Koordinatörlüğü doğrulusunda onaylanmış olan takım eğitim programı, eksper meslek elemanı doğrulusunda uygulanır.
Grup uygulamaları ve programlara öğrenci dağılımı, çocukların gelişim ihtiyaçları, eğitimsel performans ve düzeyleri ile her bir öğrencinin takım dinamiğinden yararlanabilmesi öneme alınarak hazırlanır.
Grup Eğitiminde Yapılan Faaliyetler
1- Sosyal Faaliyetler ve Sosyal Beceri Eğitimi
Sosyal yetenek yetersizliğinin iki şekilde bulunduğu görülmektedir. Bunlardan birincisi; kişilerin detaylı sosyal yeteneklere sahip olmadıkları, ikincisi ise; sahip oldukları durumda yetenekleri ideal bölge ya da hallerde kullanamadıkları şeklindedir. Yetersizlik, yetenekli kişi doğrulusunda bilinmesine rağmen, yetenekli meydana getiren alt basamakların sergilenememesi durumudur.
Özel eğitime ihtiyaç duyan kişiler sahip olmadıkları sosyal yeteneklere kişisel eğitimlerle kazandırılmaya çalışılırken sahip oldukları sosyal yetenekleri yerinde kullanmayı takım eğitimleriyle öğretmek amaçlanmaktadır.
Grup eğitiminde kişiler;
- Sanat etkinlikleri
- Sinema
- Öğretmenleri ve arkadaşlarıyla alış-verişe
- Öğretmenleri ve arkadaşlarıyla yemeğe ya da kafeye gitmek gibi sosyal faaliyetlerle sosyal yetenek eğitimi desteklenmektedir.
2- Sanat Etkinlikleri
Yoğurma maddeleri
- Kâğıt çalışmaları
- Boya çalışmaları
- Artık malzemelerin değerlendirilmesiyle oluşturulan çalışmalardır.
Sanat Etkinliklerinin Çocuğa Olan Etkileri Sanat etkinlikleri çocuklarda estetik duyarlılığı ve yaratıcılığını geliştirmeyi hedefleyerek, tüm alanlarının gelişimlerini destekleyen etkinliklerdir. Bu amaçla çocuklarda rahat çalışabilecekleri bir bölge, gelişim düzeyi, kişisel ayrıcalıkları ve engel çeşidine ideal araç-gereçler verilmelidir. Sanat etkinlikleri esnasında çocukların çalışmalarına araya girmek edilmesi (örnek verme, çizgileri düzeltme, benzerini taklit etmesini isteme gibi) onların yaratıcılıklarını ve hayal güçlerini, bağımsızlık hislerini ve özgüvenlerinin gelişimini engeller.
3- Eğitici Grup Oyunları
Eğitici Oyuncakların Çocuklara Sağladığı Yararlar;
Çocukların yaratıcılıklarını ve sorun çözme yeteneklerini geliştirir.
- Kavram oluşumuna yardımcı olur
- Dikkat zamanını ve yoğunluğunu geliştirir
- Gözlem yapma, akılda tutma, düşünme ve karar verme gibi zihinsel fonksiyonları yapmalarını kolaylaştırır.
Sayıları tanıma, sınıflandırma ve gruplarını kolaylaştırır.
- Parçadan tüm oluşturma, eşleştirme yeteneklerini geliştirir.
- Araştırma, temas kurma, benzer ya da farklılıkları bulma yetenekleri geliştirir.
- Bir işi başarmanın mutluluğunu yaşayarak, kendilerine olan güvenleri gelişir.
- Algılama, çözümleme, karşılaştırma, neden-sonuç temas, zihinde canlandırma yeteneklerini geliştirir.
Büyük-ufak, renk, şekil, oran gibi pek çok kavramı geliştirme imkânı sağlar
- Çocuğun arkadaşları ile etkileşim kurmasını sağlar.
Yardımlaşma, paylaşma hislerinin gelişimini destekler.
Çocukların ufak kas gelişimlerine yardımcı olur.
- El-göz koordinasyonunun gelişimine mühim katkı sağlar.
Zekâ geriliği ve otistik çocukların eğitimlerinde mühim katkılar sağlar.
- Öğrenme güçlüğü gösteren çocukların asli eğitimlerinde kullanılarak, gelişimlerini destekler.